Friday, 7 November 2008

Hamper Peperiksaan


Malam tadi ternampak bungkusan plastik ini di atas meja aku. Ah. Mesej dalam Bahasa Melayu(Bahasa Indonesia)! Jarang sekali terjumpa benda tertulis dengan bahasa ini sejak lepas sekolah menengah, lagipun sekarang aku berada di En Ti Yu. Rupa2nya ini daripada rakan Indonesiaku yang saya berikan nama bahasa cinanya. Haha. Hamper2 macam gini memang popular di kalangan pelajar sejak zaman sekolah menengah lagi: Hamper sempena Valentine's, sempena Tahun Baru, sempena berbagai2 festival. Dalam hamper ini ada snek2 kecil dari Indonesia, Mi instan Indo, Coffeemix Indo dll. Terima kasih banyak2, Sonny!

说起这位印尼朋友 认识也是因为大家都有相同的经历
我是口琴团的 他是吉他社 都是头痛不已的"带头人"
大家共用音乐室 某晚还给他之前借的钥匙
讲着讲着就聊了起来 谈活动 谈音乐 谈语言
有着共同兴趣 半通的语言 差不多一样离乡的背景
还有相互了解自身职位的苦与乐 话夹子就打开了
后来 各自卸任交棒后 他加入了口琴
只是略懂华文的他 在这么一个讲华语为主的社团
却比大多团员更为积极 报名口琴营时 中文姓名那栏
就帮他沿用了羽球名将索尼的名字
啊哈 多谢你的礼包 虽然它一晚就被我墨杀了

4 comments:

fufu said...

exam? do your best~~

Nai Jiew Mil 奈九米二 said...

lcfu>
thanks!

Anonymous said...

ohh!! sonny reli joined harmoc ah?!! he very cute leh!! Lolz!!

Nai Jiew Mil 奈九米二 said...

yy>
haha ya he joined! soemmore going for harmoc camp this dec!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin